Skandinavistik

Diskutera konstgjorda/kunstige språk, kulturer, världar/verdener, nærstående vitenskaper og mykket/meget annat!
Aszev
admin
admin

Re: Skandinavistik

Post by Aszev » Tue 02 Sep 2014, 12:32

HinGambleGoth wrote:
Aszev wrote:Vill dela med mig av ett bra citat jag la märke till när jag satt och läste igenom en gammal östgötsk dialektavhandling från 1700-talet:

"Språk skilges sålunda ifrån Dialect, dermed at det förra är hela landets allmänna skrifsätt; men den senare [en] Provinces egenteliga talesätt."
Den där boken vill jag få tag på. [:)]
http://www.kgaa.nu/book.php?bookid=85 [:)]
Sound change works in mysterious ways.

Image CE
Epaqasnwqar
banned

Re: Skandinavistik

Post by Epaqasnwqar » Sun 13 May 2018, 06:24

Aszev wrote:
Tue 02 Sep 2014, 12:32
HinGambleGoth wrote:
Aszev wrote:Vill dela med mig av ett bra citat jag la märke till när jag satt och läste igenom en gammal östgötsk dialektavhandling från 1700-talet:

"Språk skilges sålunda ifrån Dialect, dermed at det förra är hela landets allmänna skrifsätt; men den senare [en] Provinces egenteliga talesätt."
Den där boken vill jag få tag på. [:)]
http://www.kgaa.nu/book.php?bookid=85 [:)]
Hay paa deg ! :mrgreen: Forskilde meg men her i paa ' Nordiska ' ! den er side man kan brug bara paa dessa sprog ,andre side Ainu taal av Japan sama sak man muste brug det paa engeksa ,jeg undrar om hur det gik til Nordmanerna, Jeg er intressade av Norrerna Shetland og Skotlands Norse eller gamalt Norsk her i England det er jeg tenkt paa det ,jeg er ikke saa bra godt ut som Norsk Dansk og Svensk jag ha hat had bodde i alt men lang fore dom jeg Glomde Tusen saa hemskt takk for alle de kan se mit meninngar og nogot qylgwba vil qontaqt meg ! eller en gamalt ung piger! ,Jeg var i Aalborg ,Geilo Norge ,Karlstad kobenhamn,Tukholma ! ok omkring Norden i 80 talet det var svart Dom vil talar Engelska PakkoTAA !
Post Reply